נגישות

הריון בסיכון גבוה

לא כל ההריונות עוברים חלק ומוגדרים כבעלי סיכון נמוך, הריונות שבהם לא מופיעות בעיות מיוחדות מעבר לתופעות הרגילות המאפיינות כל הריון. ישנם הריונות המוגדרים כבעלי סיכון גבוה, ובהם האישה ההרה יכולה להיות בסכנת חיים, עוברה נמצא במצוקה חריפה, קיימת סכנה שהתינוק ייוולד כבעל מום או שקיימת סכנה לסיומו התקין של ההיריון.

המינוח הריון בסיכון גבוה נשמע מבהיל ומאיים, אך כמו בכל נושא - ידע מאפשר התמודדות נכונה יותר והצלחה רבה יותר.

הגורמים להריון בסיכון מתחלקים לגורמים אימהיים וגורמים עובריים

בגורמים האימהיים אנו מזהים מצבים שהם תולדה של מחלות רקע של האם, כגון: קרישיות יתר, סכרת, יתר לחץ דם, תת-תזונה, פגמים גנטיים באחד משני ההורים, מחלה כליתית, מחלות אוטואימוניות כמו לופוס, מומי לב, מחלות לב ועוד.

לנשים שעברו הריון קודם, שהוגדר בסיכון גבוה, או שילדו עובר מת או שסבלו מרעלת - יש הסתברות גבוהה יותר לסבול גם בעתיד מתהליך הריון בסיכון גבוה.

מצבים המתפתחים תוך כדי הריון: סכרת הריון, רעלת הריון, דימומים, מיקום שליה בעיתי, התכווצויות מוקדמות, מצג עכוז, הריון עודף ועוד.

גורמים עובריים, כגון: מיעוט מי שפיר, פיגור בגדילה תוך רחמי, הריון מרובה עוברים, מומים בעובר, אנמיה עוברית בשל חוסר התאמת סוג דם ועוד.

בקרב נשים הרות, שבהן אותרו גורמי סיכון לאישה ו/או לעובר שברחמה, נדרש המשך מעקב ו/או טיפול על ידי מומחים להריון בסיכון גבוה.

בהדסה עין כרם הטיפול בנשים בהן אותר גורם סיכון, נעשה במסגרת המרפאה להריון בסיכון גבוה או במסגרת אשפוז במחלקה לסיבוכי הריון. הטיפול ניתן ע"י צוות רב מקצועי המומחה בהריונות בסיכון, גניקולוגים המומחים ברפואת האם והעובר, מיילדות, אחיות הריון בסיכון וצוות פרא רפואי מגוון.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

הנרייטה - מועדון נשים ויולדות כאן בשבילכן