נגישות

לידה מוקדמת וצירים מוקדמים

הריון תקין נמשך 40 שבועות, הנספרים מן היום הראשון למחזור הווסת האחרון. צירים המופיעים לפני שבוע 37 מוגדרים כצירים מוקדמים, והם עלולים לגרום להתקצרות צוואר הרחם ופתיחתו, וכתוצאה מכך להביא ללידה מוקדמת. נשים הנמצאות בסיכון רב יותר לצירים מוקדמים הן נשים בהריון מרובה עוברים (תאומים, שלישיות), נשים שילדו לידה מוקדמת בעברן, נשים הסובלות מירידת מי שפיר מוקדמת, נשים בעלות מבנה רחם לא תקין, ונשים מסוימות אחרות בהיעדר סיבה נראית לעין.

מה הם צירים (צירי לידה)?

בזמן הצירים ישנה תחושה של התקשות הבטן, כאבים בגב התחתון וכאבים בבטן התחתונה שבאים והולכים. לעתים מזכירים כאבים אלו את כאבי המחזור, אבל הם מופיעים בעוצמה גבוהה יותר. במהלך ההריון ייתכנו התקשויות בלתי כואבות של הרחם, הידועות כצירי "ברקסטון היקס", דהיינו, צירים מדומים. צירים אלו לא גורמים לפתיחת הצוואר וללידה מוקדמת.

מהלך האשפוז: במהלך האשפוז יעקוב הצוות הרפואי אחר הצירים על ידי ניטור עוברי. כמו כן תבוצע בדיקת אולטרה סאונד לפי הצורך. בבדיקת אולטרה סאונד ייבדק העובר, וכן אורך הצוואר. עד שבוע 34 תקבלי זריקת צלסטון להבשלת ריאות העובר - 2 זריקות בשריר בהפרש של 24 שעות זו מזו. כמו כן, תטופלי בנוזלים לווריד ותרופות שונות כדי להפחית ולהפסיק את הצירים. עומדות לפנינו מספר תרופות לטיפול בצירים מוקדמים, חלקן ניתנות דרך הפה, חלקן דרך הווריד. ההחלטה על סוג התרופה והמינון תלויה בדרגת הסיכון ללידה מוקדמת ובגיל ההריון.

למה עליך לשים לב: חשוב להרבות במנוחה ובשתייה. יחד עם זאת, עלייך לרדת לשירותים, להתקלח ולאכול בחדר האוכל, אלא אם כן נאמר לך מפורשות להימנע מפעילות זו. יש לדווח על תחושה של צירים, התקשויות של הבטן או לחץ במפשעה. הפחתה בתנועות העובר דימום, ירידת מים, או הפרשה לדנית חריגה

מועד הלידה: מטרתנו היא לדחות את מועד הלידה ככל האפשר, תוך כדי שמירה על בריאותו של העובר ובריאותך שלך.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

הנרייטה - מועדון נשים ויולדות כאן בשבילכן