נגישות

בחילות בהריון והקאות - כל הדרכים להתמודד

בחילות בהריון והקאות הן תופעה שכיחה בקרב נשים בתחילת הריונן. תופעות אלה אופייניות לשעות הבוקר המוקדמות ועל פי רוב חולפות לאחר שבוע 16 להריון.

בתקופה בה הינך סובלת מבחילות והקאות מומלץ לנסות לאמץ את ההמלצות הבאות, המלצות אלו נמצאו כמסייעות לנשים רבות שסבלו מבחילות בהריון והקאות. אולם מומלץ שתקשיבי לגופך וזהי מה עוזר לך ומה אינו מסייע.

מומלץ לאכול ארוחות קטנות ותכופות כל 2-3 שעות.

רצוי להעדיף מזונות עשירים בחלבון ודלים בשומן כמו- עוף ללא העור, דגים רזים, ביצים וקטניות.

פירות ומיצי פירות, לחם, דגנים, אורז, פסטה ותפוחי אדמה הם כולם פחמימות. הפחמימות מונעות ירידה ברמת הסוכר בדם ועל ידי כך עשויים לסייע במניעת בחילה.

רצוי לא לצרוך רטבים המכילים כמות גבוהה של שומן

הימנעי מאכילה ושתייה בו זמנית. מומלץ לשתות עד רבע שעה לפני הארוחה וכשעה לאחריה.

מזונות מטוגנים ומתובלים מאוד עלולים לגרום לבחילה, לכן מומלץ להימנע או להפחית אכילתם. ריח בישול עשוי לעורר ולהגביר בחילה ולכן מומלץ לאוורר את הבית היטב.

מומלץ לאכול ארוחת לילה לפני השינה. הארוחה צריכה להיות קטנה ועליה להכיל פחמימות. לדוגמא- כריך קטן, 2-3 קרקרים וכו'

מומלץ בבוקר ,עם ההתעוררות, לאכול 2-3 קרקרים (אפילו לפני שקמים מהמיטה). אכילה זו תשבור את צום הלילה ותספוג מעט את החומצה בקיבה.

בהרגישך בחילה שתי באיטיות, לגימות קטנות ותכופות. היעזרי בקוביות קרח, קרטיב ושתייה קלה קרה. כל אלה יכולים להקל על הרגשתך. השתייה המומלצת לתקופה זו היא תה צמחים מסוג מנטה,קמומיל וג'ינג'ר. לא מומלץ לצחצח שיניים מיד לאחר הארוחה.

הקפידי לקום באיטיות מהמיטה, מומלץ להישאר בתנוחת ישיבה לאחר הארוחה. מומלץ לצאת לטיול קצר באוויר הצח לשיפור ההרגשה.

במקרים של הקאות חוזרות יש איבוד מלחים כמו אשלגן ומגנזיום ולכן מומלץ לאכול ממזונות העשירים במינרלים אלה. לדוגמא- פירות יבשים, בננה, תפוח אדמה, דגנים מלאים, אגוזים ושקדים.

במקרה וההקאות אינן נפסקות, ואינך מצליחה לאכול ולשתות יש צורך לפנות לרופא המטפל להתיעצות ולמתן נוזלים דרך הוריד.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

הנרייטה - מועדון נשים ויולדות כאן בשבילכן