נגישות

התאוששות לאחר לידה קיסרית

חשוב לדעת, עוד בתקופת ההריון שהאפשרות של לידה בניתוח קיסרי קיימת תאורטית אצל כל אחת. אם יש הכנה מראש לאפשרות זו, האכזבה שלא הייתה לידה רגילה (נרתיקית) תהיה מינמלית וניסיון הלידה הקיסרית יהיה חיובי. בדרך כלל ההתאוששות לאחר לידה קיסרית קלה ומהירה יותר מאשר ניתוח בטן אחר בסדר גודל דומה, אולי בשל סיבת הניתוח - הבאת תינוק לעולם.

היום מרדימים יותר בהרדמה אזורית (אפידוראלית או ספינאלית). זו הרדמה תחושתית בלבד המאפשרת לאם להיות ערה בעת הוצאת התינוק מהרחם ולראותו מיד כשנולד. במקרים דחופים בהם הכרחית הוצאה מהירה של התינוק, ירדימו בהרדמה כללית ואז האם תראה את התינוק מאוחר יותר במחלקה לאחר שתתאושש מההרדמה.

כל התופעות והמיחושים שמופיעים לאחר לידה נרתיקית יופיעו גם לאחר לידה קיסרית, עם שני הבדלים משמעותיים - הכאבים לאחר לידה קיסרית הם באזור החתך בבטן התחתונה בנוסף לכאבים מהתכווצויות הרחם, אבל מצד שני אין אי נוחות או כאב באזור הפרינאום.

השהות במחלקה לאחר ניתוח הוא 4-5 ימים. יום יום יש שיפור בהרגשה והתקדמות בפעילות, אבל כמו בלידה נרתיקית, גם בלידה קיסרית עלולה להופיע הרגשת הדכדוך ביום השלישי או הרביעי - הרגשה שכואב יותר ושכל דבר קטן מדאיג.

אין סיבה לדאגה. התופעה תחלוף ולמחרת מרגישים טוב יותר!

גם לאחר לידה קיסרית חשוב להתחיל ולהניק כמה שיותר מהר, לפי ההרגשה והיכולת של כל יולדת באופן אישי. אפשר לבקש להביא את התינוק אליך גם ללא קשר להנקה - חיבוק וקירבה לתינוק שזה עתה בא לעולם היא התרופה הטובה ביותר נגד כאבים ולשיפור ההרגשה. לידה קיסרית אין משמעותה שכך תהיינה בהכרח גם הלידות הבאות. הקביעה שהייתה קיימת בעבר שפעם ניתוח - תמיד ניתוח אינה תופסת היום. לכל יולדת בהריון הבא מתקיים דיון לגופו של עניין.

מנות דם:

יולדת שקיבלה מנות דם במהלך האשפוז מתבקשת לדאוג להחזר המנות ע"י תרומת דם מבני משפחה או חברים. ביטוח דם פוטר מהצורך בהחזר מנת דם.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

הנרייטה - מועדון נשים ויולדות כאן בשבילכן